Online onnozel zijn - Reisverslag uit Banjar Dharmajadra, Indonesië van Annavdplas - WaarBenJij.nu Online onnozel zijn - Reisverslag uit Banjar Dharmajadra, Indonesië van Annavdplas - WaarBenJij.nu

Online onnozel zijn

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2014 | Indonesië, Banjar Dharmajadra


Ik heb deze discussie wel vaker gevoerd en met meerdere mensen ook. Reizen en digitaal online zichtbaar zijn, tegenwoordig begrippen die bijna vanzelfsprekend in ons leven zijn. In die van mij althans.
Maar online zichtbaar zijn tijdens de reis, hier begint toch wel een lichte verwarring te ontstaan. Vooral door de contrasterende gedachte; "ja dat is leuk voor mensen thuis. Dan zien ze hoe leuk ik het wel niet heb. Maar als ik alleen maar zit te typen wat mijn dagbesteding was, vergeet ik om me heen te kijken en daadwerkelijk te genieten van de aanblik van een Duitser die een andere Duitser ingraaft in het zand maar voor de grap niet meer word uitgegraven en ondertussen cocktails drinkt bij de dichtstbijzijnde happy hour en uiteindelijk word de begraven Duitser vergeten, verdrinkt door de vloed en dat was dan zijn vakantie.

De meningen zijn vooral verdeeld als je verschillende leeftijd groepen aanhoort.
Ik citeer hierbij at random;

"je moet je reis echt bijhouden op internet dat is zoo leuk voor anderen om te lezen"

"Maar als mijn drie dochters tegelijk op reis zijn moet ik van alle drie een dagboek gaan lezen, en stel dat ik een keer niet zie op instagram dat 1 van die drie gister avond op die ene berg, na die ene fiets tocht een groot bord gepureerde duif met geiten bouillon gegeten hadden. "

Mijn opleiding, inmiddels afgerond, onderstreepte het belang met een dikke, vlekkerige rode Big pen 'digitaal zichtbaar blijven'

Die druk heb ik nu 6 dagen weten te negeren voordat ik zwichtte en in terugwerkende kracht als een bezetene in het bergdorp Munduk in 30 graden zit te typen.

Hier ben ik dan, met mijn onnozele dagbestedingen en kiekjes van landschappen waarbij de diepte niet eens zichtbaar is, gevulde borden met nasi en rood vervelde selfies, alles uitgesmeerd op het internet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Banjar Dharmajadra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 September 2014

Worst case scenario

11 September 2014

À day at the office

10 September 2014

Online onnozel zijn

10 September 2014

Munduk geld loos in de bergen

06 September 2014

Ubud

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1350
Totaal aantal bezoekers 3617

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: